پلان تفصیلی شهر پارون منظور شد

Anonymous (not verified)
یکشنبه ۱۳۹۸/۹/۱۰ - ۹:۲۲
نورستان

محترم محمد جواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی با محترم حافظ عبدالقیوم والی نورستان، وکلای این ولایت در شورای ملی و شماری از روسای مرکز این وزارت، در دفتر کارش دیدار کرد.

در آغاز این دیدار، والی نورستان ضمن سپاسگذاری از توجه خاص رهبری وزارت شهرسازی و اراضی در خصوص تطبیق پروژه‌های انکشافی در آن ولایت، پیرامون تکمیل کارهای ساختمانی شش پروژه عمرانی، توزیع نمرات رهایشی برای شهدا و معلمین و نصب سیستم مرکز گرمی در ساختمان‌های تازه اعمار شده صحبت نمود.

متعاقباً محترم محمد جواد پیکار، به بخش‌های مربوطه هدایت داد که به علت کمبود زمین در ولایت نورستان، در هماهنگی با شاروالی مهترلام، یک قطعه زمین با ظرفیت ۶ هزار نمرۀ رهایشی در لغمان برای ورثۀ شهدا و معلمین ولایت نورستان مشخص شود.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی گفت، تکمیل صد در صدی کار ساختمانی پروژه‌های تعمیر اداری ولایت، مهمانخانه ولایت، څارنوالی، ریاست امور زنان، آمریت ورزشی و شورای ولایتی پیشرفت خوبی است و عنقریب به بهره‌ برداری سپرده خواهد شد.

محترم محمد جواد پیکار طبق پیشنهاد والی نورستان، به ریاست شهرسازی و اراضی آن ولایت هدایت داد که برای جلوگیری از آسیب به نمای طبیعی پارون در اثر قطع جنگلات به منظور استفاده از چوب آن منحیث مواد سوخت، برای نصب سیستم مرکز گرمی در ساختمان‌های یادشده، سروی تخنیکی را انجام دهد.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی همچنان به ریاست شهرسازی و اراضی نورستان هدایت داد که پس از این به هدف نظرداشت سبک مهندسی محلی و مواد ساختمانی محلی، دیزاین پروژه‌های ساختمانی را خود انجام داده و سپس برای منظوری به مرکز بفرستد.

محترم محمد جواد پیکار خاطر نشان ساخت که طبق قرارداد چهارچوبی با کمپنی بین‌المللی خطیب‌ العالمی، نقشه و دورنمای واضح برای ولایت نورستان ایجاد خواهد شد تا طبق آن عمل صورت گیرد.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی همچنان در حاشیۀ این ملاقات، پلان تفصیلی شهر پارون را که برای نخستین بار در ۶۰۹ جریب زمین ترتیب و در جلسه شورای عالی توسعۀ شهری نیز تائید گردیده بود، منظور و جهت تطبیق به بخش‌های مربوطه سپرد.

محترم محمد جواد پیکار اضافه کرد که این پلان تفصیلی کارایی خود را دارد، اما ترتیب نقشه و دورنمای واضح نورستان توسط کمپنی بین‌المللی، وضاحت بیشتری خواهد داشت.

گفتنیست، در این پلان تفصیلی ۴۲ فعالیت همانند استدیوم کرکت، موزیم و بلاک‌های رهایشی برای سیاحان گنجانیده شده است.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۳:۴۳
Background image

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با والی غور دیدار کرد

1345/12/24

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محترم ملا احمد شاه دین دوست والی غور و محترم مولوی غلام یحیی رییس شهرسازی و مسکن این ولایت در دفتر کارش دیدار و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۲
Background image

از تخلفات شهری در ولایت غزنی جلوگیری شد

1345/12/24

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی حفاظت از شهرهای قدیمی این ولایت از زیارتگاه شیخ عجل بابا در این ولایت بازدید کرده است، این. . .

برگشت به اخبار