جی پی اس، شماری از ساحات تاریخی شهر کابل گرفته شد

org_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۸/۳ - ۱۱:۵۲
کابل

۲۱/۴/۱۴۴۶

محترم محمود جان دوست، رئیس حفاظت آبدات تاریخی و شهرهای قدیم وزارت شهرسازی و مسکن می گوید، مسئولین و متخصصین این ریاست شماری از ساحات تاریخی ناحیه اول شهر کابل دیدن نموده و نقطه گذاری (جی پی اس) آنرا گرفته اند.

محترم محمود جان دوست افزود، براساس پلان سال ۱۴۰۳ از ۱۱ ناحیه شهر کابل بازدید می کنند، تا ساحات تاریخی را مشخص و برای حفاظت آنها دست بکار شوند.

نامبرده اضافه کرد که بربنیاد پلان، از ناحیه اول شهر کابل بازدید صورت گرفت و«۵۶» ساحات تاریخی تثبیت، نقطه گذاری و جی پی اس آن گرفته شد.

ساحات تاریخی که در ناحیه اول شهر کابل تثبیت شده اند عبارت اند از: مسجد شریف پل خشتی، مسجد شریف عیدگاه، خانه شکورخان، مسجد شریف چقرک، مقبره تیمورشاه، مدرسه و مسجد شریف نورالسلام، زیارت عاشقان و عارفان، زیارت چهارده معصوم و مسجد شریف معاذ بن جبل.

وزارت شهرسازی و مسکن کار تثبیت، ترمیم و حفاظت شهرهای قدیم و آبدات تاریخی را در مرکز و ولایت ها آغاز کرده است که در این زمینه دستاورد های قابل توجه دارد.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

11 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۸/۶ - ۱۴:۳۵
Background image

وضعیت زون های اقتصادی ولایت های لوگر و میدان وردگ ارزیابی شد

۱۴۴۶/۴/۲۴

محترم حاجی محمد مسعود رئیس برنامه های انکشافی زون های صنعتی و اقتصادی وزارت شهرسازی ومسکن می گوید که از زون های اقتصادی و صنعتی ولایت های لوگر و میدان وردگ بازدید کرده است.

. . .
یکشنبه ۱۴۰۳/۸/۶ - ۱۴:۲۲
Background image

طرح و ترتیب پلان شهرک‌های مهاجرین هرچه سریع‌تر انجام یابد

24/4/1446

به ریاست محترم شیخ مدارعلی کریمی بامیانی معین امورشهری وزارت شهرسازی و مسکن و رؤسای مربوطه روی طرح پلان شهرک‌های مهاجرین و هماهنگی بیشتر کاری، نشست دایر شد.

در این نشست،. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۸/۶ - ۱۱:۲۶
Background image

از جریان کار تعمیر یک مکتب دو منزله در ولایت هلمند نظارت شد

۱۴۴۶/۴/۲۴

مسئولان ریاست شهرسازی و مسکن ولایت هلمند از نظارت پلان تفصیلی پروژه شهرک معلمین مختار و جریان کار تعمیر یک مکتب دو منزله در این ولایت خبرمیدهند.

به گفته ای مسئولان، این. . .

برگشت به اخبار