جلسه هماهنگی به منظور بررسی مشکلات روند تطبیق پروژه آبرسانی بیست هزاری دشت برچی شهر کابل برگزار شد

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۴/۳۱ - ۷:۵۵
کابل

در این نشست که بریاست محترم روشان ولسمل معین امور شهرسازی وزارت شهرسازی و اراضی و اشتراک محترمه کبرا مصطفوی مشاور ریاست جمهوری در امور پارلمانی، نماینده موسسه (UNOPS)، شرکت داینمیک ویژن، ریاست آبرسانی زون کابل و نماینده مردم در ساحه تحت تطبیق پروژه برگزار شده بود، مشکلات برخاسته در روند تطبیق پروژه آبرسانی بیست هزاری دشت برچی در غرب شهر کابل مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست پس از شرح تخنیکی پروژه از سوی شرکت دیزاین کننده پروژه و موسسه  (UNOPS)؛ نماینده مردم دشت برچی در ساحه تحت پوشش پروژه گفت: خانواده های ساکن در نزدیکی چاه های عمیق این پروژه به دلیل نگرانی از کاهش آب های زیر زمینی و خشک شدن چاه های آب آشامیدنی و همزمان محرومیت از مستفید شدن آب شبکه در حوالی شان موقتاً مانع کار تمدید پایپ لاین های آب در ساحه تحت تطبیق پروژه شده و از وزارت شهرسازی و اراضی خواستار توجه جدی به این مشکل اند.

متعاقباً محترم روشان ولسمل معین شهرسازی وزارت شهرسازی و اراضی با سمع نظریات تخنیکی مسولین دیزاین پروژه یاد شده گفت: آب آشامیدنی صحی حق هر شهروند افغانستان و در این بحث؛ حق مردم ساحه تحت پوشش پروژه آبرسانی 20 هزاری دشت برچی است. وزارت شهرسازی و اراضی با نظرداشت لزوم تعدیل طرح و دیزاین پروژه با منابع تمویل کننده، نهاد مسول دیزاین و اداره تطبیق کننده پروژه به منظور دریافت راه حل منطقی و تخنیکی بحث و تبادل نظر خواهد نمود.

رهبری معینیت شهرسازی و اراضی از نماینده مردم محل خواست تا با رفع مزاحمت از تطبیق یک پروژه عام المنفعه، انصراف نهاد تمویل کننده از حمایت مالی پروژه و محرومیت بیش از دو هزار خانواده از آب صحی آشامیدنی نشوند.

محترم روشان ولسمل در جمع بندی پایان این نشست خاطر نشان ساخت که وزارت شهرسازی و اراضی به منظور نیل به تعدیل هزینه پروژه به هدف حل مشکل مردم با سفارت کوریای جنوبی در کابل به تماس خواهد شد و در صورت لزوم؛ پیشنهاد به مقام عالی ریاست جمهوری به منظور کسب حمایت مالی دولت را در خصوص تطبیق بهتر این پروژه منحیث گزینه دوم مد نظر خواهد داشت.

###ش

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۳:۴۳
Background image

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با والی غور دیدار کرد

1345/12/24

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محترم ملا احمد شاه دین دوست والی غور و محترم مولوی غلام یحیی رییس شهرسازی و مسکن این ولایت در دفتر کارش دیدار و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۲
Background image

از تخلفات شهری در ولایت غزنی جلوگیری شد

1345/12/24

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی حفاظت از شهرهای قدیمی این ولایت از زیارتگاه شیخ عجل بابا در این ولایت بازدید کرده است، این. . .

برگشت به اخبار