بازدید و مشاهده کلی از منطقه شاه دو شمشیره رح تا پل باغ عمومی در کابل انجام شد.

org_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۱:۱۱
انځور

1445/10/23

محمود جان دوست، رییس محترم ریاست حفاظت و مصونیت شهرهای قدیمی وزارت شهرسازی و مسکن می گوید که تیم تخنیکی این ریاست از ساحه شاه دوشمشیره رح تا پل باغ عمومی ساحات قدیمی شهر کابل را بررسی کرد.

آقای انجنیر محمود جان دوست می گوید، در این ساحه ریاست فرهنگی شاروالی کابل با هزینه دکانداران ساحه ترمیم قسمت های بیرونی ساحات قدیمی را آغاز کرده که تیم فنی وزارت شهرسازی و مسکن دستورالعمل ها و توصیه های فنی و تخنیکی لازم را به مسئولان و کارگران داده است.

او می گوید که احیای آثار تاریخی و به ویژه نگهداری و مراقبت از ساحات یاد شده در کابل ارزش تاریخی و فرهنگی زیادی دارد و به گفته وی، تمام کارها باید زیر نظر افراد فنی و تخنیکی انجام شود تا در این بخش، کار در پرتو قوانین پذیرفته شده ملی و بین المللی انجام شود.

وی گفت که در خصوص تعمیر، نگهداری و مراقبت از شهرهای قدیمی و آثار تاریخی نیز توصیه های لازم را به مسوولان ریاست فرهنگی شاروالی کابل داده و یادآور شد که توسعه این گونه کارها باید با هماهنگی و تفاهم با وزارت شهرسازی و مسکن انجام شود.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

5 months 3 weeks ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۱۰:۴
Background image

از ساخت و ساز مهمان‌خانه د افغانستان بانک ولایت سرپل نظارت شد

7//11/1445

محترم ملا محمد نور نورزاد رییس شهرسازی و مسکن ولایت سرپل می‌گوید که تیم تخنیکی این ریاست از ساخت و ساز مهمان‌خانه د افغانستان بانک نظارت کرد.

محترم نورزاد گفت که ساحه مهمان. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ - ۱۵:۴۵
Background image

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با مردم پکتیا دیدار کرد

6/11/1445

محترم شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با مردم پکتیا در دفتر کارش دیدار و روی برخی از موضوعات با آن‌ها صحبت کرد.

محترم حاجی محمد شفیق طوطاخیل به نمایندگی مردم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ - ۱۵:۴۱
Background image

پلان شهری مرکز ولایت پروان سروی تخنیکی شد

6/11/1445

وزارت شهرسازی و مسکن قرار است که در سال جاری برای چهار ولسوالی هر ولایت، پلان شهری بسازد و علاوه برآن سروی تخنیکی شهری را انجام دهد که به این ترتیب شهر امام ابوحنیفه مرکز. . .

برگشت به اخبار