معرفی مختصر پروژه قطر

معرفی مختصر پروژه قطر

پروژه متذکره در مساحت مجموعی 32 جریب زمین در قسمت الف خوشحال خان مینه ناحیه پنجم (جایداد قبلی تصدی ملی بس)  اعمار می‌گردد که شامل هشت بلاک 12 منزله رهایشی (مجموعا 768 باب اپارتمان)، سه بلاک تجارتی هفت منزله، یک باب مسجد، دو باب مکتب، یک باب دارالایتام و یک مرکز خریداری پنج منزله می‌باشد. کار طرح پلان، نظارت، کنترول و مدیریت این پروژه‌ی عام المنفعه توسط وزارت شهرسازی و مسکن صورت می‌گیرد. 

فعالیت ها و اجراآت: کار های ابتدایی این پروژه به اتمام رسیده و کار عملی آن آغاز گردیده است. فعالیت‌های عمده که تا اکنون انجام یافته قرار ذیل است: 

  • امضای تفاهمنامه: تفاهمنامه بین وزارت شهرسازی و مسکن و مؤسسه خیریه الغرافه (قطر) امضا و سنگ تهداب آن به تاریخ 28 نوامبر 2017 میلادی با حضورداشت وزیر شهرسازی و مسکن و شیخ علی بن عبدالله آل ثانی رییس بنیاد خیریه الغرافه گذاشته شد.
  • ترتیب و ویزه پلان تفصیلی: پلان تفصیلی شهرک رهایشی قطر توسط شرکت مشورتی تسلا و وزارت شهرسازی و مسکن ترتیب و در ماه جدی سال 1397 هـ.ش توسط کمیسیون ویزه شهرک های بزرگ منظور و ویزه گردیده است.
  • تکمیل دیزاین پروژه:  طرح و دیزاین نقشه های مهندسی و انجینری پروژه شهرک رهایشی قطر توسط شرکت مشوره‌دهی تسلا ترتیب و توسط وزارت شهرسازی چک و کنترول گردیده است.
  • فازبندی پروژه: نظر به فضای باز برای آغاز کار در ساحه پروژه، سه فاز کاری اولویت بندی و تقسیمات صورت گرفته است:  

  مساحت فاز اول 3 جریب زمین بوده که در این فاز تأسیسات پروژه شامل (یک محراب مسجد، خانه ملا امام، دو باب مکتب) می‌باشد که کار آن 90 فیصد تکیمل گردیده است.

فاز اول

فاز دوم ساحه پروژه که تقریبا 44757 مترمربع ساحه را تشکیل می‌دهد که برای ساخت 8 بلاک رهایشی مدنظر گرفته شده و کار در حال جریان است.

فاز دوم

 فاز سوم پروژه که تقریبا 9 جریب ساحه را تشکیل می‌دهد که این فاز ساحات تجارتی پروژه را شامل می‌گردد.

فاز سوم

 

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new