به ریاست رئیس جمهور غنی، جلسۀ شورای عالی آب، اراضی، توسعه شهری و محیط زیست تدویر یافت

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۷/۲ - ۸:۱۵
کابل

جلسۀ شورای عالی آب، اراضی، توسعه شهری و محیط زیست قبل از ظهر امروز تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان برگزار گردید.

در این جلسه که در ارگ انجام شد، ابتدا از عقد قرارداد فاز اول پروژۀ اعمار ۱۴۰۰ واحد مسکونی – نیله باغ، مساعدت کشور دوست چین که امروز توسط سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی و مسئولین کمپنی MCC 19 کشور چین در حالی که سفیر آن کشور مقیم کابل نیز حضور داشت و به امضا رسید، یادآوری گردید.

رئیس جمهور غنی از همکاری و مساعدت کشور دوست چین ابراز قدردانی نمود و عقد قرارداد پروژه متذکره را به مردم افغانستان تبریک گفت.

سپس طبق اجندا گزارش مشکلات فاز اول مکروریان پنجم و مشکلات تخنیکی و حقوقی آن با پیشنهادات و میکانیزم مشخص از جانب سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی به جلسه ارائه شد.

وی افزود که تصفیه زمین، سروی توپوگرافی، ترتیب پلان اصلاحی، تفاهم و اخذ تعهد واضح از شرکت ذیدخل در پروژه از جمله اقداماتی می باشد که این وزارت به منظور تسریع روند آغاز کار پروژه انجام داده است و پیشنهاد نمود تا با در نظرداشت تعهدات شرکت و بلاتکلیفی چندین ساله پروژه، کار آن آغاز گردد.

رئیس جمهور پس از استماع نظریات اعضای جلسه فیصله نمود تا شرکت سرمایه گذار پلان عملیاتی و تطبیقی آغاز و ختم پروژه را به صورت واضح ترتیب نماید و وزارت شهرسازی و اراضی مؤظف گردید تا از پروژه متذکره نظارت نموده و هر شش ماه یکبار گزارش پیشرفت کار آنرا به شورای عالی آب، اراضی، توسعه شهری و محیط زیست ارائه نماید.

همچنان رئیس جمهور غنی به شاروالی کابل و مشاوریت ارشد مقام عالی در امور حقوقی وظیفه سپرد تا در هماهنگی با وزارت عدلیه جهت ایجاد موقف حقوقی برای اپارتمان ها و خانه های مسکونی مقررهء را ترتیب نماید و به یکی از جلسات کابینه ارائه نماید.

متعاقباً طبق اجنداء موضوع تعیین زمین مناسب جهت اعمار ستدیوم بین المللی کرکت از سوی شاروال کابل به جلسه ارائه گردید و گفت که جهت اعمار ستدیوم متذکره ساحه در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور غنی در این خصوص به وزارت شهرسازی و اراضی و شاروالی کابل وظیفه سپرد تا طی دو هفته آینده زمین را که به لحاظ تخنیکی و اجتماعی مناسب باشد انتخاب نموده، و پلان آن را به جلسه آینده شورای عالی آب، اراضی، توسعه شهری و محیط زیست ارائه نماید.

همچنان جلسه فیصله نمود تا کرکت بورد افغانستان تحلیل واضح اقتصادی را به منظور اعمار ستدیوم بین المللی کرکت انجام دهد.

متعاقباً طبق اجنداء طرح استخدام تیم مطالعات پروژه آب از سوی رئیس عمومی اداره ملی تنظیم امور آب به جلسه ارائه گردید.

وی گفت که اداره ملی تنظیم امور آب به منظور مطالعه و دیزاین بندهای آبی در افغانستان طرح ایجاد تیم مطالعات پروژه های آبی را ترتیب نموده که مطابق با این طرح قرار است تیم متخصص جهت مطالعه، بررسی و طراحی بندها و سازه های هایدرولیکی کشور به مدت دو سال استخدام گردند، همچنان پیشنهاد کرد تا طرح متذکره منظور گردد.

رئیس جمهور پس از استماع نظریات اعضای جلسه، طرح پیشنهادی اداره ملی تنظیم امور آب را در خصوص استخدام متخصصین، تایید نمود و گفت که تحلیل واضح از بندهای کوچک و بزرگ با در نظرداشت مفیدیت و خطرات آن را ترتیب نماید.

همچنان رئیس جمهور کشور به وزارت عدلیه وظیفه سپرد تا سه مقرره پیشنهادی اداره ملی تنظیم امور آب را در اولویت کاری خویش قرار دهد.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۳:۴۳
Background image

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با والی غور دیدار کرد

1345/12/24

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محترم ملا احمد شاه دین دوست والی غور و محترم مولوی غلام یحیی رییس شهرسازی و مسکن این ولایت در دفتر کارش دیدار و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۲
Background image

از تخلفات شهری در ولایت غزنی جلوگیری شد

1345/12/24

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی حفاظت از شهرهای قدیمی این ولایت از زیارتگاه شیخ عجل بابا در این ولایت بازدید کرده است، این. . .

برگشت به اخبار