محترم محمد جواد پیکار: تثبیت حق مالکیت ۱۲٫۶ کیلومتر در مسیر تاپی گامی بارز در جهت تطبیق این پروژه است

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۸/۹/۶ - ۹:۱۶
کابل

محترم محمد جواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی با حضورداشت معین امور زمینداری و شماری از روسای مرکزی این وزارت با محترم محمد مراد امانوف، رئیس اجرائیوی کمپنی (TPCL) در خصوص قانون تاپی و تسریع کار تثبیت حق مالکیت، استملاک، ارزش‌یابی و مصئونیت دو طرف پایپ لاین بحث‌ مفصل انجام داد.

ابتداء محترم محمد مراد امانوف با قدردانی از حمایت و همکاری‌های نزدیک سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی در خصوص پروژأ تاپی، یک سلسله پیشنهاداتی را در خصوص مصئونیت اطراف پایپ لاین ارایه نمود.

متعاقباً محترم محمد جواد پیکار خاطر نشان ساخت مصئونیت اهالی محل دو طرف در مسیر پایپ لاین و جلوگیری از آسیب به محیط زیست از اولویت‌های وزارت شهرسازی و اراضی در اجرای این پروژه است.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی به دوام صحبت‌هایش خاطر نشان ساخت که این وزارت پیش نویس قانون مخصوص به تاپی را بنا بر نیازمندی‌ها این پروژه در همکاری نزدیک با کمپنی (TPCL)، وزارت عدلیه و وزارت معادن و پترولیم ترتیب نموده است.

محترم محمد جواد پیکار با اشاره به معیارهای بین‌المللی به ریاست پالیسی و پلان هدایت داد تا در مادۀ بیست و پنج قانون تاپی چنان تعدیل آورد: «برای مصئونیت اهالی محل و حفاظت از محیط زیست تا ۲۰۰ متر در اطراف مسیر پایپ لاین ساختمان سازی مجاز نبوده، مگر برای کشت و زراعت قابل استفاده است.»

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی اضافه کرد که قانون مخصوص تاپی نهایی است و بعد از شریک سازی با ادارات ذیربط دولتی جهت تصویب به کابینه و سپس منظوری به ولسی جرگه ارسال خواهد شد.

محترم محمد جواد پیکار تصریح نمود که بنا بر دیدگاه بلند مدت جلالتمآب رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، مسیر تاپی به دهلیز بزرگ ترانزیتی و اقتصادی و وصل آسیای مرکزی با آسیای جنوبی مبدل خواهد شد.

سرپرست وزارت شهرسازی و در اخیر اذعان داشت که روند تثبیت حق مالکیت از ولسوالی کشک رباط سنگی ولایت هرات و از مرز با ترکمنستان آغاز شده و تا اکنون از سی کیلومتر در آن ولایت، ۱۲٫۶ کیلومتر تثبیت حق مالکیت گردیده که این خود قدمی برای آغاز کار عملی نصب پایپ لاین می‌باشد.

محترم محمد جواد پیکار همچنان یادآور شد که وزارت شهرسازی و اراضی با توظیف تیم‌های تثبیت حق مالکیت به ولایت هرات، این روند را بیشتر سرعت می‌بخشد.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۰
Background image

نقشه مکان‌های مورد ضرورت برای ولسوالی ارزگان خاص دیزاین شد

1445/12/26

محترم مولوی روح الله رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می‌گوید که تیم تخنیکی و مسلکی این ریاست، برای مکان‌های لازم ولسوالی ارزگان خاص این ولایت، نقشه‌ها را دیزاین و برآورد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۳:۴۹
Background image

سروی توپوگرافی پنج سرک شهر غزنی تکمیل شد

1445/12/26

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی که از کابل آمده همراه انجنیران این ریاست و شاروالی غزنی، سروی توپوگرافی پنج سرک شهر غزنی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

برگشت به اخبار