سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محاسن سفیدان و علماء هوتخیل کابل دیدار کرد

org_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۲۹ - ۹:۲۵
hotkhil

14/3/1446

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محاسن سفیدان وعلماء هوتخیل کابل دیدار و در مورد مسایل شهری و مسکن صحبت کرد.

در این دیدار محاسن سفیدان و علمای هوتخیل به مشکلات موجود در رابطه با وضعیت شهری، مسکن و زمین منطقه خود صحبت و خواستار همکاری در جهت رفع آن‌ها شدند.

علما و محاسن سفیدان گفتند، می‌خواهند در زمین مورثی اجدادی خود یک شهرک منظم بسازند و از آن مستفید شوند.

آن‌ها افزودند، ده‌ها سال است که در ناحیه نهم شهر کابل زندگی می‌کنند، زمین‌های مورثی اجدادی خود را دارند که در 20 سال گذشته از دست غاصبان مختلف نجات داده اند، اما اکنون که جمعیت رو به افزایش است، ضرورت به ساختن یک شهرک منظم در چارچوب شهری و ادامه روند زندگی در آن داریم.

افرادی که آمدند یادآور شدند، اسناد زمین را در ارتباط شهرک در دست دارند و حاضرند زمین را توسط کمیسیون تصفیه، تصفیه کنند و سپس توسط وزارت شهرسازی و مسکن یک شهرک منظم در آن ساخته شود.

در این دیدار ذکر شد که در حال حاضر کمبود مسکن یک مشکل بزرگ در سطح کشور است و برای حل آن باید امارت و مردم با همکاری یکدیگر سرپناه مناسبی برای شهروندان فراهم کنند.

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی، ضمن خیر مقدم به محاسن سفیدان و علما، برای رفع مشکلات موجود راهنمایی‌های لازم کرد.

سرپرست این وزارت گفت، ابتدا باید موضوع ملکیت زمین مشخص شود و پس از آن نقشه شهرک و سایر موارد طبق برنامه مورد توجه قرارگیرد.

وزارت شهرسازی و مسکن تلاش‌ها را برای حل مشکل کمبود مسکن در سطح کشور و ایجاد سرپناه مناسب برای شهروندان بر اساس سنت‌های اسلامی و افغانی آغاز کرده است.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

10 months ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۹:۴۰
Background image

از ساخت و ساز کلینیک صحی در ولایت جوزجان نظارت شد

۱۴۴۶/۳/۲۳

محترم ملا عبدالله فیضان رئیس شهر سازی و مسکن ولایت جوزجان می گوید که با تیم انجنیری این ریاست از ساخت وساز کلینیک صحی در ولسوالی قوش تپه این ولایت نظارت کرده است.

محترم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۴:۴۶
Background image

در مورد انتقال زمین جهت اعمار مسکن برای سیلاب زدگان ولسوالی شینوار ولایت پروان بحث شد

22/3/1446

جلسه اعمارمسکن برای سیلاب زدگان ساحه تیکمرقاشقال ولسوالی شینوار ولایت پروان به ریاست محترم الحاج محمد اسماعیل فائز معین مسکن، امورساختمانی وانکشاف برنامه‌های وزارت شهرسازی و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۰:۴۷
Background image

په کابل کې د عزیزي کمپلکس په اړه چمتو شوی راپور له ریاسة الوزرا محترم عالي مقام سره شریک شو

 

آخرین گزارش در مورد کمپلکس عزیزی در کابل به مقام محترم عالی ریاست الوزراء شریک شد

۲۲/۳/۱۴۴۶

آخرین نشست کمیته ساخت و ساز کمپلکس عزیزی تحت ریاست محترم شیخ حمدالله نعمانی، سرپرست. . .

برگشت به اخبار