بیش از   ۱۰  کیلومتر  مسیر پروژه تاپی در ولایت  هرات تثبیت حق مالکیت شد

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۱۰:۳۱
تاپی

وزارت شهر سازی و اراضی در یک اقدام سریع به منظور فراهم سازی بستر مناسب تحقق پروژه بزرگ تاپی در کشور؛ ۱۲ کیلومتر اراضی مسیر پروژه تاپی را در هرات تثبیت حق مالکیت نموده است.

کار تثبیت حق مالکیت ملکیت های واقع شده در امتداد این پروژه ملی از نقطه صفری مرز  ترکمنستان آغاز و تا سه کلیومتری بازار تورغندی رسیده و مسیر متذکره همه اراضی دولتی ثابت شده است.

وزارت شهرسازی و اراضی پیش از این قانون اختصاصی پروژه تاپی را در هفت فصل و چهل ماده با همکاری وزارت عدلیه تهیه و ترتیب نموده که با تطبیق آن تسهیلات لازم برای تحقق پروژه تاپی و علاوتاً عملی شدن پروژه انتقال برق ۵۰۰  کیلوولت ترکمنستان به پاکستان نیز فراهم می گردد.

بر مبنای این قانون، کار تثبیت حق مالکیت به منظور استملاک جایدادهای مسیر این پروژه در کشور توسط وزارت شهرسازی و اراضی صورت می گیرد.

پایپ لاین گاز تاپی ۱۸۱۴ کیلومتر طول دارد که ۸۱۶ کیلومتر آن از مسیر ولایات هرات، فراه، نیمروز و قندهار و عبور از پاکستان به شهر "فاضیلکه" در کشور هندوستان می‌رسد.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۰
Background image

نقشه مکان‌های مورد ضرورت برای ولسوالی ارزگان خاص دیزاین شد

1445/12/26

محترم مولوی روح الله رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می‌گوید که تیم تخنیکی و مسلکی این ریاست، برای مکان‌های لازم ولسوالی ارزگان خاص این ولایت، نقشه‌ها را دیزاین و برآورد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۳:۴۹
Background image

سروی توپوگرافی پنج سرک شهر غزنی تکمیل شد

1445/12/26

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی که از کابل آمده همراه انجنیران این ریاست و شاروالی غزنی، سروی توپوگرافی پنج سرک شهر غزنی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

برگشت به اخبار