با تطبیق تفاهم نامه سه جانبه، فرصت تحقق زود هنگام پروژه تاپی در کشور فراهم می شود

Anonymous (not verified)
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۱۱ - ۸:۰
کابل

این مطلب را محمود کرزی سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی و هارون چخانسوری سرپرست وزارت معادن و پترولیم در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت امضاء تفاهم نامه سه جانبه میان وزارت شهرسازی و اراضی، وزارت معادن و پترولیم و شرکت تطبیق کننده پروژه تاپی برگزار گردید، اظهار نمودند.

این تفاهم نامه بر اساس قانون استملاک پروژه تاپی به هدف تسریع روند تثبیت حق مالکیت و استملاک جایداد های مسیر پروژه و آغاز کار عملی آن ترتیب گردیده است.

در جریان این کنفرانس، وزرای شهرسازی و اراضی و معادن و پترولیم گفتند: "تمامی مشکلات حقوقی و تخنیکی فرا راه تطبیق پروژه تاپی مرفوع گردیده و با تطبیق این تفاهم نامه فرصت تحقق زود هنگام این پروژه در کشور فراهم می شود."

بر اساس این تفاهم نامه قرار است واحد مشخص برای تنظیم و مدیریت امور مربوط به پروژه تاپی در چهارچوب وزارت شهرسازی و اراضی ایجاد گردد که با این کار، روند استملاک تسریع گردیده و زمینه تطبیق این پروژه فراهم خواهد شد. برعلاوه، بر مبنای این تفاهم نامه قرار است کمیته رهبری به منظور نظارت از کلیه امور مربوط به پروژه تاپی و فراهم نمودن تسهیلات لازم کاری و حل مشکلات ساحوی نیز ایجاد گردد.

با بهره برداری از پروژه تاپی، سالانه افغانستان گذشته از گرفتن گاز کافی از این پروژه، بیش از 400 میلیون دالر حق ترانزیت گاز بدست می آورد. برعلاوه، تطبیق این پروژه فرصت های اقتصادی و کاریابی را برای هزاران باشنده ولایت هرات، فراه، نیمروز، هلمند و قندهار فراهم خواهد ساخت.

طول مجموعی لوله گاز تاپی 1814 کیلومتر است و این لوله، گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند انتقال میدهد. این لوله از ولایت های هرات، فراه، نیمروز، هلمند و قندهار می گذرد و 814 کیلومتر از مجموع 1814 کیلومتر آن در خاک افغانستان کشیده می شود.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۳:۴۹
Background image

سروی توپوگرافی پنج سرک شهر غزنی تکمیل شد

1445/12/26

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی که از کابل آمده همراه انجنیران این ریاست و شاروالی غزنی، سروی توپوگرافی پنج سرک شهر غزنی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۳:۴۳
Background image

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با والی غور دیدار کرد

1345/12/24

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محترم ملا احمد شاه دین دوست والی غور و محترم مولوی غلام یحیی رییس شهرسازی و مسکن این ولایت در دفتر کارش دیدار و. . .

برگشت به اخبار