وزارت شهرسازی و اراضی برای نخستین بار حدود ۸۰۰ پروژه ساختمانی را وارد بانک معلوماتی آنلاین کرد

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۸/۹/۶ - ۱۳:۱۶
کابل

در کنفرانس مطبوعاتی که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار شد محترم سید نسیم خلیق معین امور ساختمانی وزارت شهرسازی و اراضی گفت که بانک معلوماتی آنلاین پروژه‌های ساختمانی در چوکات وزارت شهرسازی و اراضی فعال گردیده و برای نخستین بار به تعداد ۷۹۷ پروژه ساختمانی وارد این بانک شده است.

ایشان اضافه کرد: هدف از ایجاد این بانک، حسابدهی، شفافیت، تامین حق دسترسی مردم و ادارات دولتی به معلومات، بلند بردن سطح آگاهی مردم از برنامه ها و پروژه های ساختمانی در سطح ولایات، ولسوالی ها و قریه ها، نشاندهی مراحل تطبیق پروژه های ساختمانی و ترویج حکومتداری الکترونیکی می باشد.

در این بانک، معلومات پروژه‌های ساختمانی سه سال اخیر به اساس سکتور، زون، ادارات، ولایت‌ها و برنامه‌ها دسته بندی و قابل دسترس می‌باشد.

هم اکنون در این سسیستم معلوماتی مجموعاً ۷۹۷ پروژۀ ساختمانی شامل بوده که از این میان ۶۵ پروژه در مرحله سروی، ۱۲۹ پروژه در مرحله طرح و دیزاین، ۱۸۳ پروژه در مرحله تدارکاتی و ۲۶۰ پروژه در حال تطبیق بوده و همچنان ۷۲ پروژه دیګر تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است.

همچنان این وزارت در جریان سه سال اخیر، کار تطبیق ۴۷۷ پروژه ساختمانی در سکتور تعلیمی و تحصیلی، ۱۰۰ پروژه در سکتور صحی و ورزشی، ۱۵۱ پروژه در سکتور دینی، مذهبی و تاریخی، ۸۶ پروژه در سکتور اجتماعی و اداری و ۹ پروژه در سکتور صنعتی و زراعتی را در سطح کشور آغاز کرده است.

طی سال جاری یکی از دست آورد های دیگر وزارت شهرسازی و اراضی ایجاد مرکز دیزاین افغانستان در ساختار تشکیلاتی این وزارت بوده که با ایجاد این مرکز برای نخستین بار تمام ساختمان های ادارات دولتی و عامه از طریق این مرکز توسط مجرب ترین متخصصین، دیزاین و اعمار خواهد شد.

بانک اطلاعاتی پروژه‌های ساختمانی از طریق لینک (https://gbcp.gov.af/) و همچنان از طریق ویب سایت وزارت شهرسازی و اراضی با لینک (www.mudl.gov.af (قابل دسترس است.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۳:۴۳
Background image

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با والی غور دیدار کرد

1345/12/24

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محترم ملا احمد شاه دین دوست والی غور و محترم مولوی غلام یحیی رییس شهرسازی و مسکن این ولایت در دفتر کارش دیدار و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۲
Background image

از تخلفات شهری در ولایت غزنی جلوگیری شد

1345/12/24

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی حفاظت از شهرهای قدیمی این ولایت از زیارتگاه شیخ عجل بابا در این ولایت بازدید کرده است، این. . .

برگشت به اخبار