تهداب یک شهرک مسکونی برای یتیمان در ولایت هلمند گذاشته شد

org_admin
شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۰:۵۶
انځور

18/10/1445

براساس حکم امیرالمومنین حفظه الله، وزارت شهرسازی و مسکن کار ساخت و ساز یک شهرک مسکونی عصری را با تمام امکانان زندگی برای پنج‌صد یتیم در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند آغاز و تهداب گذاری کرد.

محترم شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن گفت، احساس خوشی می‌کنم که در ولایت هلمند برای خانواده‌های یتیم، سرپناه ساخته می‌شود.

محترم نعمانی، بزرگترین مشکل در سطح کشور را کمبود سرپناه و مسکن دانسته و گفت که برای حل این مشکل، تلاش‌ها را آغاز کرده است.

وی افزود که 2،5 تا 3 میلیون نفر در افغانستان سرپناه و مکان مناسب برای زندگی ندارند و وزارت شهرسازی و مسکن بخش بزرگی از پلان کاری خود را برای حل این مشکل اختصاص داده است.

علاوه بر محترم شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن، محترم ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، محترم مولوی محمد نبی حماس معاون والی هلمند، محترم مولوی عبدالحکیم مبارک قومندان امنیه، مولوی سید نیک محمد معتصم رییس شهرسازی و مسکن، حافظ عبدالباری راشد رییس اطلاعات و فرهنگ آن ولایت، نمایندگان بنیاد خیریه خانواده شاهی قطر و برخی دیگر از رؤسای ادارات و مؤسسات اشتراک داشتند.

قابل یادآوری است که این شهرک مسکونی در 272 جریب زمین به کمک مالی بنیاد خیریه خانواده شاهی قطر و تحت نظارت وزارت شهرسازی و مسکن ساخت و ساز می‌گردد.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

5 months 2 weeks ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۳:۴۸
Background image

گزارش کامل، سرنوشت یک قطعه زمین در ولایت کندز به مقام محترم ریاست الوزراء ارسال شد

1445/10/30

نشستی مشترک به ریاست محترم شیخ حمدالله نعانی سرپرست وزارت شهرسازی ومسکن، نمایندگان  وزارت های  امورداخله، زراعت ومالداری، ارشاد حج و اوقاف، عدلیه،  معارف و نماینده گان محترم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۳:۴
Background image

از پروژه ساحه سبز دشت قرغ ولایت بدخشان نظارت شد

1445/10/30

وزارت شهرسازی و مسکن از امور پروژه ها در مرکز و ولایات نظارت دارد تا کارها بر اساس معیارهای مسلکی و انجنیری انجام شود.

محترم مولوی ولی الله الهی رئیس شهرسازی و مسکن ولایت. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۰ - ۱۱:۵۷
Background image

کمیسیون ویزه نقشه شهری تعدادی از مسایل تخنیکی تانک تیل‌ها را بررسی کرد

1445/10/30

جلسه کمیسیون ویزه نقشه شهری به ریاست محترم شیخ مدار علی کریمی بامیانی معین امور شهری وزارت شهرسازی و مسکن، دایر گردید.

در این جلسه روی مسایل تخنیکی، اسناد و سوابق تعداد از. . .

برگشت به اخبار