تفاهمنامه همکاری میان وزارت شهرسازی و اراضی و وزارت دولت در امور شهدا و معلولین به امضاء رسید

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۴/۱۸ - ۱۳:۴۳
کابل

در نشستی که به همین مناسبت در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار گردید، تفاهمنامه همکاری میان وزارت شهرسازی و اراضی و وزارت دولت در امور شهدا و معلولین به امضاء رسید.

ابتدا، محترم لعل الدین آریوبی وزیر دولت در امور شهدا و معلولین از حسن همکاری و تعهد تمامی ادارات حکومتی اظهار تشکر نمود و تاکید ورزید که تطبیق مفاد تفاهمنامه ها تغییرات ملموس و مشهود در حیات اجتماعی و اقتصادی ورثه شهدا و افراد دارای معلولیت بوجود خواهد آورد.

سپس، محترم روشان ولسمل معین امور شهرسازی حین امضاء تفاهمنامه افزود که رهبری وزارت شهرسازی و اراضی بر مبنای این تفاهمنامه در راستای احداث شهرک ها برای معلولین و ورثه شهدا، زمینه سازی برای استخدام 3 در صد افراد دارای معلولیت در سطح مرکز و ولایات، در نظر گرفتن تسهیلات و نورم ها برای افراد دارای معلولین حین طرح و دیزاین پلان های شهری و قایل شدن 30 در صد تخفیف در قیمت فروش نمرات رهایشی و اپارتمان ها در شهرک های دولتی متعهد می باشد.

این تفاهمنامه به منظور تحقق بهتر مفاد قانون حقوق و امتیازات معلولین و قانون حقوق و امتیازات بازمانده گان شهدا و مفقودین به هدف، تطبیق برنامه عمل ملی اشخاص دارای معلولیت، تغییر در زندگی رقابتی و اجتماعی معلولین، تساوی فرصت های کاری در ارگان های دولتی، ادغام معلولین در عرصه های اجتماعی، سیاسی و تعلیمی، حمایت از برنامه های خود کفایی معلولین، خدمتگذاری و حمایت از اشخاص دارای معلولیت ترتیب شده است.

معیاد تطبیق این تفاهمنامه برای سه سال بوده که با اتمام سه سال تجدید و به امضاء طرفین خواهد رسید.

###

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۴:۲۰
Background image

نقشه مکان‌های مورد ضرورت برای ولسوالی ارزگان خاص دیزاین شد

1445/12/26

محترم مولوی روح الله رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می‌گوید که تیم تخنیکی و مسلکی این ریاست، برای مکان‌های لازم ولسوالی ارزگان خاص این ولایت، نقشه‌ها را دیزاین و برآورد. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۳ - ۱۳:۴۹
Background image

سروی توپوگرافی پنج سرک شهر غزنی تکمیل شد

1445/12/26

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی که از کابل آمده همراه انجنیران این ریاست و شاروالی غزنی، سروی توپوگرافی پنج سرک شهر غزنی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

برگشت به اخبار