محترم محمد جواد پیکار پروژه پلان و استراتیژی فضایی ملی (NSSP) را منظور کرد

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۸/۸/۱۵ - ۹:۴۶
کابل

محترم محمد جواد پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی در دیدار با محترم هیونگ وانگ نماینده امور انکشاف شهری بانک جهانی در افغانستان روی آغاز و چگونگی پیشبرد و تمویل ملی پروژه پلان و استراتیژی فضایی ملی (NSSP) در کشور صحبت کرد.

ابتداء نماینده بخش امور انکشاف شهری بانک جهانی دست‌آوردهای رهبری وزارت شهرسازی و اراضی در جهت تنظیم بهتر امور شهری و زمینداری در افغانستان بی نظیر خواند و سپس در مورد پروژه متذکره توضیحات لازم داد.

محترم هیونگ وانگ گفت، قرار است این برنامه با کمک مالی یک اعشاریه پنج میلیون دالری کشور کوریای جنوبی از طریق بانک جهانی تحت رهبری وزارت شهرسازی و اراضی و شمولیت وزارت‌های مالیه، اقتصاد، ترانسپورت، کار و امور اجتماعی، صنعت و تجارت، زراعت آبیاری و مالداری و امور داخله تطبیق شود.

سپس محترم جواد پیکار ضمن قدردانی از حمایت مالی و تخنیکی بانک جهانی در راستای تحقق پروژه‌های انکشافی در چهارچوب وزارت شهرسازی و اراضی گفت، تحقق پروژه پلان و استراتیژی فضایی ملی برای نخستین بار که تمام وزارت‌های سکتوری در آن سهیم هستند، موجب تقویت و ایجاد هماهنگی میان وزارتخانه‌ها در تطبیق پروژه‌های ملی وبین‌المللی و سهولت‌های لازم در تطبیق آن خواهد شد.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی خاطر نشان ساخت که تحت این پروژه؛ منابع آبی، جنگلات، ساحات سبز، بنادر تجارتی، ذخایر برفی از طریق فضا نقشه برداری می‌شود و بر اساس آن وزارتخانه‌های برنامه‌های خویش را پلان گذاری می‌کنند.

محترم محمد سجواد پیکار ضمن تاکید بر اهمیت، تاثیرگذاری و منظوری این پروژه انکشافی هدایت داد تا برای تطبیق و پیشبرد موفقانۀ این پروژه، هر چه زودتر واحدهای کاری متشکل از متخصصان مربوطه تشکیل شوند.

قابل تذکر است که پروژه پلان و استراتیژی فضایی با کمک مالی و تخنیکی کوریای جنوبی و بانک جهانی در افغانستان تحت رهبری وزارت شهرسازی و اراضی تطبیق می‌گردد.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۳:۴۳
Background image

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با والی غور دیدار کرد

1345/12/24

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محترم ملا احمد شاه دین دوست والی غور و محترم مولوی غلام یحیی رییس شهرسازی و مسکن این ولایت در دفتر کارش دیدار و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۲
Background image

از تخلفات شهری در ولایت غزنی جلوگیری شد

1345/12/24

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی حفاظت از شهرهای قدیمی این ولایت از زیارتگاه شیخ عجل بابا در این ولایت بازدید کرده است، این. . .

برگشت به اخبار