برای جلوگیری از تخلفات شهری با شاروالی کابل صحبت شد

org_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۸ - ۱۵:۳۵
picture

1445/11/19
محترم شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محترم مولوی محمد خالد سجستانی معین ریاست محیط زیست و خدمات شهری شاروالی کابل، محترم داکتر صدرالدین تاجک معین انکشاف و پلان شهری و سایر مسؤلین مربوطه دیدار کرد.
در این نشست چگونگی تخلفات شهری در شهر کابل، جلوگیری از تخلفات، صلاحت‌ها، تفاوت بین تخلفات ساحات پلانی و غیر پلانی و سایر موضوعات مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
هدف نشست این بود که چگونه شهرها را به صورت منظم توسعه داد و از رشد بدون پلان و تخلفات شهری جلوگیری کرد.
در این جلسه گفته شد که جلوگیری از تخلفات پلانی بر عهده وزارت شهرسازی و مسکن و جلوگیری از تخلفات ساختمانی بر عهده شاروالی‌های مربوطه می‌باشد.
برای برخی ساحات که شاروالی مسئولیت تطبیق پلان را ندارد، طرح پلان شهری و تطبیق آن بر عهده وزارت است.
همچنین در این جلسه گفته شد که نظارت و بررسی از ساختمان‌های دولتی بر عهده وزارت و نظارت و بررسی از ساخت و ساز ساختمان‌های عمومی بر عهده شاروالی‌ها می‌باشد.
محترم شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن، از هیئت شاروالی کابل خواست که در جریان تطبیق پلان‌های طرح شده توسط وزارت شهرسازی و مسکن در ساحات، به این وزارت اطلاع دهند تا تیم تخنیکی و مسلکی نظارت بر تطبیق پلان شهری را داشته باشند.
سایر موضوعات مرتبط و مهم دیگر نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که باعث بهبود وضعیت شهری خواهد شد.

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن

7 months 1 week ago

ما خود را در برابر خدای خود، ملت مسلمان و کشورمان مسئول می دانیم و وظیفه خود می دانیم برای توسعه شهری، توسعه اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست تلاش کنیم. ما متعهد هستیم و تلاش های خود را برای تبدیل وزارت شهرسازی و اراضی به یک وزارتخانه خدماتی و پاسخگو آغاز کرده ایم که همواره در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفاهی و ایجاد شفافیت، مشوق ها و فرصت های شغلی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

محترم مولوی حمدالله نعمانی
wazir-image-new

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۴:۳۱
Background image

تطبیق پلان اصلاحی ساحه خیرو کاریز ولایت ارزگان آغاز شد

1445/12/25

محترم ملا روح الله ابواحمد رییس شهرسازی و مسکن ولایت ارزگان می گوید که با اشتراک محترم عبدالرشید هدایت الله شاروال ارزگان، تطبیق پلان اصلاحی شهری، ساحه خیرو کاریز آن ولایت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۳:۴۳
Background image

سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با والی غور دیدار کرد

1345/12/24

محترم الحاج شیخ حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن با محترم ملا احمد شاه دین دوست والی غور و محترم مولوی غلام یحیی رییس شهرسازی و مسکن این ولایت در دفتر کارش دیدار و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۱ - ۱۱:۱۲
Background image

از تخلفات شهری در ولایت غزنی جلوگیری شد

1345/12/24

محترم مولوی نور ولی بلال متقی رییس شهرسازی و مسکن ولایت غزنی می گوید که تیم تخنیکی حفاظت از شهرهای قدیمی این ولایت از زیارتگاه شیخ عجل بابا در این ولایت بازدید کرده است، این. . .

برگشت به اخبار